Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Limitovaná edice 4 tyčinek Kofila, foto: Pavel Synek Limitovaná edice 4 tyčinek Kofila, foto: Pavel Synek

Čeští designéři změnili tradiční design tyčinky Kofila

Typ soutěže: otevřená soutěž
Počet přihlášených: 404
Počet vítězů: 3 - Kateřina Kynclová, Markéta Michálková, Lukáš Tomek (Tomski&Polanski)

Limitovaná edice tyčinek Kofila od českých designérů a ilustrátorů zaplavila české supermarkety a obchody.

“Původně jsme chtěli uvést na trh jen vítězný design. Sešly se ale tak skvělé návrhy, že jsme nakonec vyrobili první čtyři.“

Zuzana Spurná, manažerka značky Kofila

1. místo, ilustrátorka a absolventka UMPRUM Kateřina Kynclová1. místo, ilustrátorka a absolventka UMPRUM Kateřina Kynclová

NAVÁZÁNÍ NA PRVOREPUBLIKOVOU TRADICI

Ve dvacátých letech minulého století dala společnost Orion příležitost mladému výtvarníkovi Zdeňku Rykrovi, který ve svých dvaceti letech určil nejen podobu tyčinky Kofila, ale i vizuální styl všech produktů Orion. Kromě typické čtyřcípé Orion hvězdy obal Kofily dodnes provází také Rykrův mouřenín, kterého v drobných obměnách společnost používá dodnes. Na tuto tradici - spolupráci s mladými talentovanými výtvarníky, chtěla firma Nestlé navázat, i když v limitované edici. Rykrova mouřenína bude samozřejmě používat i nadále. A jako neodmyslitelné ztělesnění značky rezonoval novodobý mouřenín i na drtivé většině soutěžních návrhů, kterých se sešlo neuvěřitelných 404.

MOTIVACE ZADAVATELE

Hlavním cílem firmy bylo navázat na prvorepublikovou spolupráci s umělcem a grafikem Zdenkem Rykrem a získat pro čokoládovou tyčinku Kofila originální obal od současných grafiků a ilustrátorů. Návrh obalu vzešlý ze soutěže měl být realizován v limitované edici v počtu 2 miliony kusů a nahradit tak na tři měsíce původní balení tyčinky.

2. místo, ilustrátorka, absolventka Escola Massana Markéta Michálková2. místo, ilustrátorka, absolventka Escola Massana Markéta Michálková

PRŮBĚH PROJEKTU

Czechdesign společně s Nestlé, majitelem čokoládovny Orion, nastavil zadání a pravidla otevřené anonymní soutěže pro české umělce, grafické designéry a ilustrátory. Po zveřejnění pravidel probíhala měsíční rozsáhlá kampaň směrem k cílové skupině, díky níž se do soutěže přihlásilo celkem 169 designérů z Čech i Slovenska, kteří odevzdali 404 soutěžních návrhů. Odborná porota složená ze zástupců Nestlé, manažerky Czechdesign a nezávislých odborníků – teoretičky a kurátorky Uměleckoprůmyslového musea Ivy Knobloch a grafického designéra Aleše Najbrta, rozhodla o pořadí vítězů: 1. Kateřina Kynclová (ilustrátorka, absolventka UMPRUM), 2. Markéta Michálková (ilustrátorka, absolventka Escola Massana), 3. Lukáš Tomek (ilustrátor, spolumajitel známého ilustrátorského dua Tomski&Polanski), 4. Ján Vajsábel.

3. místo, ilustrátor a spolumajitel známého ilustrátorského dua Tomski&Polanski Lukáš Tomek3. místo, ilustrátor a spolumajitel známého ilustrátorského dua Tomski&Polanski Lukáš Tomek

VÝSLEDEK

Přihlášené návrhy byly natolik kvalitní, že se společnost Nestlé nakonec rozhodla uvést do výroby první čtyři umístěné návrhy místo původně zamýšlené výroby pouze vítězné práce. Vznikla tak celá limitovaná kolekce 4 tyčinek, která zaplavila české supermarkety a obchody. 

 

4. místo, Ján Vajsábel4. místo, Ján Vajsábel

Další Case Studies

Jak díky designu dostat značku do 57 zemí světa?

Jak díky designu dostat značku do 57 zemí světa?

Typ soutěže: otevřená designérská soutěž
Trvání: 12 měsíců
Počet přihlášených: 744
Počet vítězů: 8
Počet oslovených: 57 zemí
Když díky designérům získá projekt marketingové ocenění

Když díky designérům získá projekt marketingové ocenění

Typ soutěže: designérská soutěž
Trvání: 12 měsíců
Počet přihlášených: 722 designérů
Počet vítězů: 9
Počet oslovených: 46 zemí