Úspěšný koncept z Velké Británie, kdy společnost Nestlé spolupracovala s mladými designéry, se vedení firmy rozhodlo přenést i do českého prostředí. Díky otevřené soutěži, do které se přihlásilo 168 tvůrců, vznikla limitovaná edice plechovek reflektující barvité aspekty města a současného života v něm, ke kterému pití kávy rozhodně patří.
„Designérská edice a s ní spojená kampaň je pro nás letos jednou z klíčových aktivit na podporu naší dynamicky se rozvíjející značky Nescafé Azera. Ve spolupráci s Czechdesign jsme v soutěži získali originální návrhy od začínajících i zavedených tvůrců.”
Eliška Cibulková, junior brand manager Nestlé
1. místo: Lukáš Tomek, MELTING
MOTIVACE ZADAVATELE
Cílem společnosti Nestlé bylo oslovit spotřebitelskou skupinu pro produkt Nescafé Azera. Ten na trh vstoupil nedávno a svou pozici si teprve buduje. Společnost se rozhodla realizovat limitovanou edici plechovek kávy pro verzi Americano a Espresso s originálními potisky a zaujmout tak cílovou skupinu.
S vítěznými autory poté vyhlašovatel soutěže spolupracoval na přípravě návrhů potisků k průmyslové výrobě a po 5 měsících uvedl na trh limitovanou edici originálních obalů prémiové kávy. Při uvedení na trh je naplánována další prezentace produktu ve spojení s autory.
ZADÁNÍ PRO DESIGNÉRA
Czechdesign proto na základě několika schůzek se zadavatelem definoval brief pro designéry: navrhnout originální návrh potisku s tématem Život ve městě, který bude svěží a bude odrážet ducha kreativních lidí žijících ve městech. Jednotlivé návrhy by měly reflektovat různé barvité aspekty města a současného života v něm, ke kterému pití kávy neodmyslitelně patří. Zároveň bylo důležité dodržet kritérium realizovatelnosti návrhu a uzpůsobit obal dané cílové skupině.
2. místo: Eva Hanzalová, The Life Azeratic
PRŮBĚH SPOLUPRÁCE
Czechdesign na základě požadavků společnosti Nestlé Česko s. r. o. sestavil pravidla soutěže a vypsal jednokolovou, otevřenou soutěž. Zároveň zrealizoval rozsáhlou komunikační kampaň Nescafé Azera, a to směrem k designérům i směrem k cílové skupině produktu. Díky tomu se do soutěže přihlásilo 168 návrhů, ze kterých odborná porota vybrala tři nejlepší.
S vítěznými autory poté vyhlašovatel soutěže spolupracoval na přípravě návrhů potisků k průmyslové výrobě a po 5 měsících uvedl na trh limitovanou edici originálních obalů prémiové kávy. Při uvedení na trh je naplánována další prezentace produktu ve spojení s autory.
VÝSLEDEK
Limitovaná edice designových plechovek kávy značky Nescafé Azera ve dvou provedeních (Americano a Espresso) na českém i slovenském trhu. Aktivace cílové skupiny v rámci mediální kampaně soutěže, skrze níž oslovila Azera jen prostřednictvím Czechdesign 150 000 lidí.