Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Vítězné návrhy, zleva: Eva Hanzalová, Lukáš Tomek, Radoslav Dostál Vítězné návrhy, zleva: Eva Hanzalová, Lukáš Tomek, Radoslav Dostál

Čeští designéři hrdiny kampaně Nescafé Azera

Typ soutěže: otevřená soutěž pro designéry a ilustrátory
Trvání: 1 rok (2017)
Počet přihlášených: 168
Počet vítězů: 3 - ilustrátoři a designéři Lukáš Tomek, Eva Hanzalová, Radek Dostál

Úspěšný koncept z Velké Británie, kdy společnost Nestlé spolupracovala s mladými designéry, se vedení firmy rozhodlo přenést i do českého prostředí. Díky otevřené soutěži, do které se přihlásilo 168 tvůrců, vznikla limitovaná edice plechovek reflektující barvité aspekty města a současného života v něm, ke kterému pití kávy rozhodně patří.

„Designérská edice a s ní spojená kampaň je pro nás letos jednou z klíčových aktivit na podporu naší dynamicky se rozvíjející značky Nescafé Azera. Ve spolupráci s Czechdesign jsme v soutěži získali originální návrhy od začínajících i zavedených tvůrců.”

Eliška Cibulková, junior brand manager Nestlé

1. místo: Lukáš Tomek, MELTING1. místo: Lukáš Tomek, MELTING

MOTIVACE ZADAVATELE

Cílem společnosti Nestlé bylo oslovit spotřebitelskou skupinu pro produkt Nescafé Azera. Ten na trh vstoupil nedávno a svou pozici si teprve buduje. Společnost se rozhodla realizovat limitovanou edici plechovek kávy pro verzi Americano a Espresso s originálními potisky a zaujmout tak cílovou skupinu.

S vítěznými autory poté vyhlašovatel soutěže spolupracoval na přípravě návrhů potisků k průmyslové výrobě a po 5 měsících uvedl na trh limitovanou edici originálních obalů prémiové kávy. Při uvedení na trh je naplánována další prezentace produktu ve spojení s autory.

ZADÁNÍ PRO DESIGNÉRA

Czechdesign proto na základě několika schůzek se zadavatelem definoval brief pro designéry: navrhnout originální návrh potisku s tématem Život ve městě, který bude svěží a bude odrážet ducha kreativních lidí žijících ve městech. Jednotlivé návrhy by měly reflektovat různé barvité aspekty města a současného života v něm, ke kterému pití kávy neodmyslitelně patří. Zároveň bylo důležité dodržet kritérium realizovatelnosti návrhu a uzpůsobit obal dané cílové skupině.

2. místo: Eva Hanzalová, The Life Azeratic2. místo: Eva Hanzalová, The Life Azeratic

PRŮBĚH SPOLUPRÁCE

Czechdesign na základě požadavků společnosti Nestlé Česko s. r. o. sestavil pravidla soutěže a vypsal jednokolovou, otevřenou soutěž. Zároveň zrealizoval rozsáhlou komunikační kampaň Nescafé Azera, a to směrem k designérům i směrem k cílové skupině produktu. Díky tomu se do soutěže přihlásilo 168 návrhů, ze kterých odborná porota vybrala tři nejlepší.

S vítěznými autory poté vyhlašovatel soutěže spolupracoval na přípravě návrhů potisků k průmyslové výrobě a po 5 měsících uvedl na trh limitovanou edici originálních obalů prémiové kávy. Při uvedení na trh je naplánována další prezentace produktu ve spojení s autory.

VÝSLEDEK

Limitovaná edice designových plechovek kávy značky Nescafé Azera ve dvou provedeních (Americano a Espresso) na českém i slovenském trhu. Aktivace cílové skupiny v rámci mediální kampaně soutěže, skrze níž oslovila Azera jen prostřednictvím Czechdesign 150 000 lidí

3. místo: Radoslav Dostál, Město, lidé a káva3. místo: Radoslav Dostál, Město, lidé a káva

Galerie

Yvette Gustafsson: Tlumená barevnost návrhu pro mne byla výzvou
Můj design ukazuje svět, jak ho vnímám já, říká finská designérka Emilia Voltti
Zajímalo mě, zda obstojím mezi mladými kreativci nezatíženými prací v korporátu. Štěpánka Koutná a její zkušenost se soutěží Nescafé Azera
Při tvorbě grafiky hledám dokonalou barevnou kombinaci říká grafička Kateřina Zadáková
Mezinárodnímu ročníku soutěže NESCAFÉ AZERA 2018 vévodí ženy. Představujeme pět nejlepších vítězek
Do ilustrace jsem přímíchala pár lžiček kávy, říká slovenská ilustrátorka Tina Minorová
Jsme pyšní na krásné nové plechovky Nescafé Azera, kterým jsme pomohli na svět
Nový design plechovek Azera ve Světě balení
Kdo aspiroval na výhru soutěže Nescafé AZERA? Odhalujeme povedené návrhy
Designéři z UTB a UMPRUM uspěli v soutěži Nescafé Azera
Prvně v Británii, teď v Čechách - Nescafé hledá unikátní přebal kávy Azera

Další Case Studies

Městská divadla pražská jsou konečně vidět díky nové vizuální identitě

Městská divadla pražská jsou konečně vidět díky nové vizuální identitě

Typ soutěže: jednokolová, uzavřená
Počet vítězů: 1 - Ondřej Zámiš a Roman Černohous
Počet oslovených: 6
Národní galerie našla s pomocí CZECHDESIGN novou vizuální identitu

Národní galerie našla s pomocí CZECHDESIGN novou vizuální identitu

Typ soutěže: dvoukolová uzavřená
Počet vítězů: 1 - studio Najbrt
Počet oslovených: 10
Soutěž z ČR definuje podobu obalů Nescafé Azera na evropských regálech

Soutěž z ČR definuje podobu obalů Nescafé Azera na evropských regálech

Typ soutěže: otevřená soutěž pro designéry a ilustrátory
Trvání: 6 měsíců
Počet přihlášených: 314
Počet vítězů: 18