Tereza vystudovala Mediální studia Divadelní vědu. Díky předchozímu studiu švédského jazyka se celkově zajímá o skandinávskou kulturu, design a módu. V Czechdesign působí na pozici senior editorky a stará se o mediální partnerství a inzerci.
Kdyby o českém designu vznikl film, jaký by měl titulek?
Jak jinak než Czechdesign.
Který výrobek navržený českým designérem je tvůj nejoblíbenější?
Jen jeden výrobek asi nevyberu, navíc se to u mě dost proměňuje v čase. V poslední době mám ale slabost pro porcelán a keramiku. V mém hledáčku je momentálně CHUDÁ SADA od Michala Bačáka, Lis na citrusy loďka od studia Malíská, váza z kolekce Our Flora (Naše květena) od Kláry Šumové nebo mě obecně baví tvorba projektu Hidden Factory.
Proč má smysl psát o českém designu?
Design nejsou jen krásné šperky, drahé skleničky a extravagantní nenositelná móda, jak ho mnozí vnímají. Zasahuje do života každého z nás, aniž bychom si to uvědomovali. Špatného, nekvalitního designu si ale všimneme hned. Ten kvalitní, který klade do středu zájmu člověka, nám může na druhé straně ulehčovat a zpříjemňovat život a to je něco, o čem si myslím, že má rozhodně smysl informovat.
S kým bys nejraději udělala rozhovor a vzala ho na večeři?
Moji sousedku a grafickou designérku ze studia Svéráz v jednom Petru Kalouskovou. Tím, že bydlíme hned vedle sebe, jsme zatím nikdy nebyly ani v kavárně, natož na večeři. Volba je tedy za mě jasná.
Kde český design nejvíce chybí?
Design mi stále nejvíce chybí v ulicích českých měst, kde se odráží chybějící vizuální gramotnost. Namísto toho, abyste se mohli kochat zajímavou architekturou a historickým dědictvím, váš dojem podvědomě narušuje přemíra vizuálního smogu, který zhoršuje schopnost orientace a narušuje estetiku daného prostředí.