Žufánek po 16 letech mění vizuál. Logo nahradilo poloprůhledné písmo

Lihovar Žufánek představil novou vizuální identitu obalů svých produktů. Prezentuje ji jako radikální re-design značky, jejíž podoba zůstala téměř nezměněna od svého původního konceptu, který byl vytvořen v roce 2002. Nový vizuál je založen na použití jednoho výrazného písmene na obalu k rozlišení druhu lihoviny.

Původní design etiket vycházel ze stylizovaného symbolu ovoce umístěného nad názvem alkoholu, jehož typografické zpracování evokovalo ruční nebo vyřezávané písmo. Základním spojujícím prvkem nové řady etiket je vždy první písmeno z názvu daného likéru, které svou barvou v první řadě odkazuje na barvu konkrétního ovoce či základní ingredience alkoholu. Ve druhé řadě pak vytváří jednoznačně poznatelnou identitu značky. 

Místo symbolu písmeno

Písmena jsou jediným vizuálně výraznějším prvkem etikety, čímž zůstává celý obal sympaticky jednoduchý. Díky jejich zpracování zároveň z větší vzdálenosti působí písmena poloprůhledně, což dodává celé etiketě ještě větší lehkost. Zblízka se ovšem tento efekt při prvním pohledu nemusí úplně snadno vizuálně zpracovávat. Transformací prošla grafika základní řady značky, tj. obaly Slivovice, Hruškovice a jejich dubové varianty, dále Ořechovky, Meruňkovice, Višňovky, Reine Claude, Borovičky a Medového Žufánku. Ostatní lihoviny (giny, geisty, absinty) zůstaly zachovány v původním designu. Z mého pohledu je to ovšem jen ke škodě celé kolekce. Určitě by stálo za to nový design aplikovat plošně na všechny produkty lihovaru.

andreeabora.comandreeabora.com

 Verze značka prémium

Autorkou obalů je grafická designérka Andreea Bora.  "Nové etikety jsou více moderní a prémiové verze původní ideje." říká designérka. Symboly ovoce jsou nahrazeny písmeny, vytváří se tak jakási abeceda produktů. Štítky obsahují více informací než ty původní, včetně procesu výroby, obsahu alkoholu, anglického překladu názvu a zařazení do kategorie (ovocné nebo bylinné destiláty).

www.zufanek.czwww.zufanek.cz

Andreea je původem z Bukureště a v současnosti žije a pracuje v Praze. Soustředí se především na branding a design obalů produktů, mezi její další práce patří například identita limonád Bohemsca nebo Mazagrande a dalších značek ve spolupráci s agenturou Cocoon.

Jen tak dál

Nové etikety likérů Žufánek jsou povedeným příkladem spolupráce s grafickým designérem. Díky jednoduchému a kvalitnímu zpracování jsou nadčasové a uživatelsky přístupné a jednoznačně mohou být inspirací pro další podobné spolupráce na poli obalového designu.

www.zufanek.czwww.zufanek.cz

Další články