Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
TON Collection Box, zdroj: Red Dot Award TON Collection Box, zdroj: Red Dot Award

Studio Marvil vyhrálo značce TON další prestižní ocenění. Jak vypadá katalog, který vyhrál Red Dot?

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku, společnost TON, v letošním roce potvrdila platnost známého rčení. K odvaze přidala ještě důvěru ve správné designéry a výsledkem bylo vítězství v kategorii Communication Design prestižní ceny Red Dot Award.

TON už z podstaty věnuje designu mnoho pozornosti. Jeho produkty tradičně získávají cenná ocenění a v soutěži Red Dot Award bodovali již několikrát. Uspělo křeslo Merano designéra Alexe Guflera, bodovala série Leaf podle návrhu studia E-ggs. Kvalitní produkty si ale zaslouží i odpovídající způsob prezentace a proto se přibližně před 10 lety firma rozhodla proměnit způsob prezentace. „Když jsme začínali směrovat značku TON novým směrem, objevovali se jisté pochybnosti od lidí, kteří byli zvyklí na něco jiného,“ vzpomíná na doby minulé Jan Juza, marketingový ředitel TONu.

TON Collection Box, zdroj: Red Dot AwardTON Collection Box, zdroj: Red Dot Award

Kromě veškeré vizuální a marketingové komunikace je pro společnost nemírně důležitým nástrojem i tradiční prodejní katalog. „Jsou pro nás, společně se vzorníky materiálů, jedním z nejdůležitějších prodejních nástrojů. Ne každý dealer může mít na své prodejně kompletní sortiment a v tu chvíli nastupuje katalog,“ dodává Jan. Jeho příprava trvala necelé dva roky, kromě produktové řady uživatelům zprostředkovává i kompletní nabídku materiálů, katalog referencí a filosofii značky.

Ukázka katalogu TON Collection Box, zdroj: TONUkázka katalogu TON Collection Box, zdroj: TON

Aby vše fungovalo do nejmenších detailů, musela firma z Bystřice pod Hostýnem vybrat správné tvůrce. Volba padla na grafické studio Marvil, kterému předali, odvážně a s důvěrou, celou zodpovědnost. To si uvědomuje i kreativní ředitel Marvilu, Pavel Zelenka: „Práce pro TON je opravdu unikátní v tom, že máme úplnou kontrolu nad všemi aspekty tvůrčího procesu. Kromě přípravy konceptu jsme zodpovědni za výběr spolupracovníků a aktivně se účastníme všech fází tvorby. Není mnoho klientů, kteří vám dají takovou důvěru a do práce vám prakticky nemluví.“ Očividně nebyl důvod, protože Marvil oslovil, opět odvážně a s důvěrou, skvělé profesionály.

Ukázka katalogu TON Collection Box, zdroj: TONUkázka katalogu TON Collection Box, zdroj: TON

Styling scén, doplňků a produktů měla na starosti Micheala Tomíšková, která, aby toho nebylo málo, plně důvěřuje práci českých designérů, svých kolegů, a jejich návrhům: „Při výběru pro mě bylo nejdůležitějším kritériem, aby vše dobře dotvářelo atmosféru prostorů, kam chceme produkty umístit. Snažíme se vybírat místní produkty a tím dotvářet obrazy kvalitního českého designu.“

Prostorem, který všechny fotografie v katalogu propojuje, je vlastní továrna TONu z roku 1861. "S motivem továrny, jejího okolí a výrobního procesu pracujeme rádi. Je to něco, čím se ne všechny firmy v dnešní době mohou pochlubit,“ představuje „konkurenční výhodu“ TONu Jan Juza. Nadšení samotného výrobce a jeho důvěru ve vlastní prostory pak sdílí i jeden z fotografů, Martin Chum, který měl interiérové snímky na starosti. Na otázku, zda se nebál příliš industriálního výsledku, odpověděl jasně a stručně: „Takovou obavu jsem neměl.“

Ukázka katalogu TON Collection Box, zdroj: TONUkázka katalogu TON Collection Box, zdroj: TON

Důležitost katalogu pro firmu popsal její marketingový ředitel slovy: „Logicky platí, že čím více zaujme, tím více prodáme.“ Pokud jde o klienty, zřejmě to funguje. TON materiály používá ve více než 60 zemích světa. Pokud jde o porotce ceny Red Dot, fungovalo to stoprocentně! V kategorii Publishing & Print Media uspěly práce z různých koutů světa a mezi nimi i „prostý“ katalog českého výrobce nábytku.

A proč? Protože firma odvážně věřila správným grafickým designérům a ti zase správným fotografům a správné designérce. Všichni dohromady chtěli ukázat dobrý český design v prostředí poctivé české továrny! Dobrá práce!

Galerie

Další články