Sevil Peach

„Není pravda, že pokud nesedíme u stolu, nepracujeme.“

Sevil Peach se narodila v roce 1949 v Turecku. Vystudovala interiérový design na univerzitě v Brightonu ve Velké Británii. Poté, co působila jako ředitelka designu interiérového oddělení společnosti YRM, založila spolu s Gary Thurnbullem, bývalým zástupcem ředitele a projektovým ředitelem společnosti YRM Architects & Planners, vlastní architektonické a designové studio Sevil Peach Gence Associates.

V rámci SPGA vytvořili Sevil, Gary a jejich tým širokou škálu projektů nejen ve Velké Británii ale i na celém světě. Společnost SPGA má rozsáhlé zkušenosti s projektováním obchodů, zdravotnických zařízení, výstav a obytných domů, v posledních deseti letech se však intenzivně věnovali designu pracovních prostor.

Po inovativních kancelářských interiérech pro Barclay Property Holding v Birminghamu a Vitra ve Weil am Rhein, které získaly ocenění Kancelář roku 2000, se věnovali velkému množství mezinárodně uznávaných projektů pro klienty jako je Sony, Mexx a Novartis, v současnosti pracují na nové nizozemské centrále Microsoftu v Amsterdamu. Sevil Peach se účastnila řady mezinárodních dílen o nových způsobech pracování u subjektů jako je Bauhaus, Dessau, Roskilde University v Dánsku a sympózia ‘Blueprints of Tomorrow’ v Berlíně. Kromě toho také vedla kurz na letní škole Muzea designu společnosti Vitra ve Francii. Jejich projekty byly uvedeny jako příklady a případové studie v publikacích ‘The New Office’ od Francise Duffyho, ‘21st Century Office’ od Jeremy Myersona a Philipa Rosse, a Birkhaüserově ‘Office Buildings – A Design Manual’.

Rozhovor se Sevil Peach, interiérovou designérkou, která navrhovala nové prostory společnosti Deloitte.

Existuje nějaká souvislost mezi efektivním, produktivním pracovním výkonem a designem?

Jednoduše řečeno ano. Ale důvody proč tomu tak je, tak jednoduché a jednoznačné nejsou. Velmi se liší v závislosti na společnosti, jejích metodách i prostředí, ve které se daná firma nachází. Jaký typ kanceláří je pro produktivitu práce vhodnější a proč? Neexistuje “nejlepší kancelář”, která je z hlediska produktivity lepší než jiná. Kancelář by totiž měla reagovat na celu řadu proměnných, které jsou pro každou firmu různé. Jsme přesvědčeni, že nejlepší výsledky se dosahují tam, kde prostředí reflektuje a podporuje cíle společnosti i potřeby zaměstnanců.

Existuje ideální design kanceláře pro různé typy firem či různé sektory?

Společnými tématy bez ohledu na typ firmy nebo sektor se stále více stávají spolupráce, komunikace, propojení, interakce, týmová práce, sdílení znalostí, rychlé rozhodování a rychlý průnik na trh. Kancelář dneška musí podporovat všechny tyto požadavky a zároveň musí být lidským a příjemným prostředím, které se dokáže vypořádat se stresem způsobeným maximálním pracovním vytížením.

Jak jste přistupovala k tvorbě interiéru společnosti Deloitte?

Základní přístup byl pracovat se „základovou budovou”, ale zjemnit ji. Dát prostor celé firmě i jednotlivcům. Navodit pocit otevřenosti, propojení a komunikace, ale zároveň vymezit konkrétní, privátnější prostory. Chtěla jsem navrhnout takový design, který by firmě Deloitte umožnil dál růst a v budoucnu se měnit. Snažila jsem se vytvořit design, kde vznikne pocit sounáležitosti s prostředím a pocit identifikace s celou firmou, ne jen jednotlivými odděleními.

Jak se pracovalo se společností Deloitte?

Všichni ve firmě Deloitte byli velmi vstřícní, měli výborné nápady a mně se s nimi opravdu dobře spolupracovalo.

Galerie