Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Francouzská značka The Line brzy představí novou pražskou siluetu, zdroj: theLine.cz Francouzská značka The Line brzy představí novou pražskou siluetu, zdroj: theLine.cz

Praha se dočká své siluety. Značka The Line připravuje návrh české metropole

Francouzská firma The Line nabízí siluety dnes již v 55 městech po celém světě. Panorama českého města ale na zpracování teprve čeká. The Line se proto rozhodlo připravit novou pražskou siluetu, která bude dostupná v dubnu. Otevření prvního českého obchodu plánuje na příští rok. Milovníci cestování se tak mohou těšit na designové objekty měst, ve kterých ožívají vzpomínky.

Historie The Line má poetický začátek. Zakladatel Antoine Daniel objevil fotografii přístavu Marseille, kterou jeho otec pořídil po návratu z plavby. Slunce právě vycházelo a oranžové světlo vykreslovalo siluetu města s jeho památkami. Antoine Daniel, designér a vyučený umělecký truhlář, se rozhodl převést tento snímek do čisté linie vyřezané z oceli, kterou si zavěsil ve svém domově v Paříži. Mezi jeho blízkými měl nápad úspěch, rozhodl se proto výrobky nabídnout do obchodu v přístavu Marseille. Majitelé byli k jeho návrhu nejprve skeptičtí, zájem turistů na sebe ale nenechal dlouho čekat. O několik měsíců později, v září 2015, proto zakládá společnost pod názvem The Line s cílem vytvořit designové objekty ze všech významných měst světa. ​

První silueta vznikla podle fotografie přístavu Marseille, zdroj: theLine.czPrvní silueta vznikla podle fotografie přístavu Marseille, zdroj: theLine.cz

Předměty ukrývající tajemství 

„The Line je něco jiného než běžný suvenýr. Jde o stylový přístup k městům a doslova vypráví jeho příběhy. Obsahuje emoce. Musíte něco prožít v daném městě, například se tam vydat s partnerem, partnerkou nebo rodinou. Prvotní důvod úspěchu je určitě příběh a přísná kritéria, jakými vzniká finální produkt. Vždycky se snažíme nalézt nejlepší úhel města, což může trvat mnoho hodin. Výrobek navíc obsahuje hádanku. Když vyndáte siluetu z krabice a pověsíte na zeď, neobsahuje popisky ani název města. Jsou v ní určitá tajemství, stejně jako vaše cesty za hranice nebo cizincovy procházky ulicemi Prahy. Nejedná se o pouhý výčet všech monumentů,“ vysvětluje nevídaný úspěch Cyril Bourdon, distributor firmy pro Českou a Slovenskou republiku (theLine.cz)

Aktuálně se The Line rozrostla do desítek měst celého světa a představila se na významných designérských veletrzích jako Maison et Objet v Paříži nebo Ambiente ve Frankfurtu nad Mohanem. Jednoduché a čisté kousky se zalíbily také newyorskému muzeu MOMA, které je nabízí ve svém obchodě, nebo prodejnám Sterling Place. V Paříži si našly své místo v galeriích Lafayette, FleuxLe Bon Marché nebo Le BHV Marais.

Linie Londýna v originálním recyklovaném obalu, zdroj: theLine.czLinie Londýna v originálním recyklovaném obalu, zdroj: theLine.cz

Pražská linie už brzy

Už bylo na čase, Praha je překrásná, má krásnou siluetu a úžasný šarm,” sdělil Cyril Bourdon, proč se The Line rozhodla zapustit kořeny i na českém trhu. V současnosti se pražská silueta designuje ve Francii, s uvedením na trh se počítá do dvou měsíců. Vedle toho se připravuje také kamenný obchod v centru Prahy, do kterého zavítají první návštěvníci v příštím roce. Ten bude hlavně pro české fanoušky designu a cestování. „Je známo, že Češi hodně cestují, takže bude obchod určený převážně pro ně. Chceme aby si naše designové výrobky kupovali pro sebe, známé a rodinu. Obchod bude samozřejmě určený i pro turisty z jiných zemí. Věřím, že si oblíbí linii Prahy.”

Pozlacený formát z 24 karátového zlata, zdroj: theLine.czPozlacený formát z 24 karátového zlata, zdroj: theLine.cz

Cyril Bourdon navíc nevylučuje možnost, že by The Line mohla v budoucnu zvěčnit také další historická města jako Český Krumlov nebo Karlovy Vary. Rozhodnutí o nových siluetách vychází většinou z interních debat v rámci značky, výsledky ale mohou ovlivnit také nadšenci hlasováním v anketě na francouzských stránkách, podle kterých zatím vychází Istanbul. 

San Francisco má jako jediné město dvě verze siluet, zdroj: theLine.czSan Francisco má jako jediné město dvě verze siluet, zdroj: theLine.cz

Made in France

Elegantní linky mají vedle světového úspěchu unikátní proces výroby, který probíhá okolo Marseille a v Paříži. Po několikahodinovém focení města se snímky posílají na překreslení do Francie. Všechny siluety jsou nejprve řezány laserem z oceli a některé z nich pozlaceny 24 karátovým zlatem. Každé město se vytváří ve třech formátech: malém černém (50 cm), malém zlatém (50 cm) a velkém černém (125 cm). Součástí designu značky je i grafické provedení recyklovaných krabic. „Jsme pyšní na to, že spolupracujeme s certifikovanými chráněnými dílnami, ve kterých se provádí následná kompletace a balení,” dodává Cyril Bourdon. 

Vybrané siluety měst jsou zatím dostupné v butiku COVEROVER na Letné, který se zaměřuje na dárky a bytové doplňky evropských tvůrců. Cena se pohybuje od 790 Kč za malou černou do 2 590 Kč za velkou.

The Line vytvořila siluety 55 měst po celém světě, zdroj: theLine.czThe Line vytvořila siluety 55 měst po celém světě, zdroj: theLine.cz

Další články