Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
1. místo Yana Gurskaya, 2. místo Maria Makeeva, 3. místo Ilona Horníčková 1. místo Yana Gurskaya, 2. místo Maria Makeeva, 3. místo Ilona Horníčková

Oceňovaná láhev Fruttimo má novou etiketu od českých designérů

Designérská soutěž, do které se přihlásilo 168 českých ilustrátorů a grafiků, zná vítěze! Karlovarské minerální vody vyhlásily společně s organizací CZECHDESIGN v dubnu soutěž, jejímž předmětem byl návrh etikety pro speciální edici prémiového nápoje Fruttimo. Ve čtvrtek 7. září byli vítězové soutěže slavnostně vyhlášeni v galerii CZECHDESIGN. Autoři vítězných návrhů získali finanční odměny. Celkem 17 nejlepších etiket je možné zhlédnout v galerii do 27. září. Vybrané návrhy budou realizovány v průběhu příštího roku.

Odborná porota hodnotila zejména nezaměnitelný autorský projev, soulad se značkou Fruttimo a vystižení obsahu nápoje.


Na prvním místě se umístila grafická designérka Yana Gurskaya. Svůj vítězný návrh nazvala Aquarelle. Gurskaya působící v oblasti publicistiky a vizuálního umění využila ve svém návrhu vodové barvy, které evokují mix vody a džusu. Minimalistický design lehce doplňuje nepřehlédnutelný tvar lahve.

Porota ocenila především perfektně vyřešený nedostatek místa na etiketě, tedy propojení výtvarné části s písmem a čistý, subtilní design. „Tady je nejlépe zpracováno míchání džusu s vodou,“ shrnul autor láhev Fruttimo a jeden z porotců Marek Mikovec.

„Vyniká na regálu, je za tím cítit něco jemně hand-made. Bílá barva na sleevu působí čistě, elegantně a zároveň luxusně,“ nešetřil chválou Peter Schenk, marketingový ředitel Karlovarských minerálních vod a jeden z porotců.

1. místo - Aquarelle, Yana Gurskaya1. místo - Aquarelle, Yana Gurskaya

Druhé místo obsadila mladá ilustrátorka a absolventka ateliéru ilustrace a grafiky na pražské UMPRUM Maria Makeeva. Věnuje se především ilustraci pro knihy, noviny a časopisy, je známá specifickými ručními kresbami.

Na jejím návrhu pojmenovaném Jabloň v dešti porota ocenila především důsledné vypracování detailů. Porotce Lukáš Tomek z ilustrátorského dua Tomski&Polanski k návrhu řekl: „Toto je z mého pohledu nejlepší věc ze všech ilustrovaných prací, řemeslně nejpropracovanější.“

2. místo - Jabloň v dešti, Maria Makeeva2. místo - Jabloň v dešti, Maria Makeeva

Třetí místo obsadila studentka Západočeské univerzity v Plzni Ilona Horníčková s návrhem Nakrájet! Grafický design autorka nepovažuje jenom za vizuální disciplínu, měl by být slyšet, chutnat a dopřávat hmatové a čichové požitky.

„Tvrdá a svým sdělením jednoznačně funkční věc. Ze všech prací, které se inspirují krystaly, tady se tento motiv promítá přímo do písma, čímž se velmi lišácky vyřešil nedostatek místa na etiketě,“ chválil porotce Štěpán Holič z grafického studia Lemon Design.

3. místo - Nakrájet!, Ilona Horníčková3. místo - Nakrájet!, Ilona Horníčková


Autoři vítězných návrhů obdrželi jednorázovou finanční odměnu. Yana Gurskaya získala 40 000 Kč, Maria Makeeva 20 000 Kč a Ilona Horníčková 10 000 Kč. Autoři realizovaných návrhů obdrží navíc licenční odměnu ve výši 20 000 Kč. Karlovarské minerální vody předpokládají realizaci čtyř návrhů.


„Naším cílem bylo dát šanci mladým českým designérům podílet se na tvorbě Fruttima prostřednictvím návrhu etikety. Byli jsme velmi mile překvapení, kolik designérů se do soutěže přihlásilo. Vítězné návrhy se objeví další rok na produktech Fruttimo a bude to základ pro naši další komunikaci,“ prozradila Denisa Žideková, Junior Brand Manager pro Karlovarské minerální vody.


Na slavnostním vyhlášení organizátoři CZECHDESIGN rovněž odhalili vítěze Ceny veřejnosti. Hlasování probíhalo na webových stránkách Fruttima, veřejnost zvolila jako vítězný návrh Oranžové sféry autorky Yeve Drovossekové. Ilustrátorka a grafická designérka si na svém návrhu hrála s měřítkem motivů pomerančů a malých postaviček.

Cena veřejnosti - Kompozice s tyrkysovým pozadím a oranžovými sférami, Yeve DrovossekováCena veřejnosti - Kompozice s tyrkysovým pozadím a oranžovými sférami, Yeve Drovosseková


Vyhlášení výsledků zároveň zahájilo výstavu 17 nejzajímavějších přihlášených návrhů, které budou v galerii CZECHDESIGN k vidění do 27. září. Krásné láhve s prémiovým nápojem a autorskými etiketami najdete v obchodech v průběhu příštího roku.

Galerie

Další články