TON. Instalace Plecháč a Wielgus. Zdroj. TON TON. Instalace Plecháč a Wielgus. Zdroj. TON

Lesk a bída Designbloku. Kdo letos uspěl a kdo propadl?

Prezentace firem často bývá vůbec tím nejlepším, co může návštěvník na pravidelné přehlídce Designblok zažít. Značky, které chápou obrovský potenciál akce, napínají své síly i rozpočty k prasknutí. Bohužel není stále málo těch, kteří se s konceptem vtáhnout-pohltit-zaujmout ještě nesblížili. Podívali jsme se na trojici největších propadáků a do kontrastu vybrali ty, kteří letos můžou slavit.

Zaprášený G. Benedikt

Výrobce keramiky s úctyhodnou tradicí. To je firma G. Benedikt, která datuje svůj vznik až do roku 1882. Rok založení  je ale asi to jediné, co vás při návštěvě jejich stánku pozitivně zaujme. Nevýrazná a bez nápadu. Taková je prezentace, kterou firma letos zvolila…a bohužel nezabodovala. Tři stoly, na které vyskládala svůj klasický porcelán, ve vás žádnou touhu nevzbudí. Není zde příběh, kontext ani styl. Už chybí jen sfouknout letitý prach, který se v léta nevětrané firmě usadil.

Instalce G.Benedikt. Zdroj. FCB G. BenediktInstalce G.Benedikt. Zdroj. FCB G. Benedikt

Zmatek Dřevojasu

Opačný přístup zvolila firma Dřevojas. Kolemjdoucí lapá na barevně výrazný žlutomodrý výkřik, který spíš mate, než láká. Tajemství koupelny hledej v naší kuchyni - to zní jako povedená dada hříčka. Provedení, font a vazba na vystavené produkty ale nechávají přihlížejícího v letargii. Méně je někdy více. Najít cestu k promovanému výrobku je tady totiž nadmíru těžké. Tajemství tak zůstává neprozrazené. Nebo je to snad tajný fanklub KDU – ČSL?

Instalace Dřevojas. Zdroj. FCB DřevojasInstalace Dřevojas. Zdroj. FCB Dřevojas

Banální Penta

Penta. Vlivná, silná a bohatá značka, která je rozkročená v mnoha oborech. Taky je namočena v různých skandálech a s větším či menším úspěchem přesvědčuje veřejnost o svých altruistických motivech. Slibovaná mediálně atraktivní realizace, stavba Zahy Hadid, je tím pěkným důkazem. Tím opačným pak svérázná a k okolní zástavbě lhostejná budova Florentina. Pro letošní Designblok slovenská finanční skupina chytře využila respektované a oblíbené jméno dvojice Olgoj Chorchoj. Jejich instalace je ale stejně prázdná, jako PR floskule nalepená na zdi. Obyčejné střepy se zářivými křišťály jen díky vůli mocných nestanou.

Penta. Instalace Olgoj Chorchoj. Zdroj. Lucy Creative Agency Penta. Instalace Olgoj Chorchoj. Zdroj. Lucy Creative Agency

Přesná trefa sklárny Rückl

Nadsázku a vtip naopak prokázali majitelé znovuvzkříšené značky Rückl. Za vydatné pomoci Ronyho Plesla se jim povedlo vytvořit nejen svěží a něžnou růžovou kolekci skla, kterou by snad každý chtěl pomuchlat, ale i vtipnou a přitom skromnou prezentaci. Černá maringotka trefně zapadá do areálu výstaviště, kde se konají poutě. Přitom nechává plně vyniknout představený sortiment. Funkční a přitom krásné. Vystřelit si tu „sklo z poutě“ je opravdu radost.

Rückl. Zdroj. Anna PleslováRückl. Zdroj. Anna Pleslová

Atak hudbou piva Excelent 

Žádný výrazný vizuální zážitek vás u této instalace nečeká. Přesto se ji podařilo vzbudit emoce asi jako letos žádné jiné. Plzeňský Prazdroj a jeho label Excelent vsadila na možná trochu prvoplánovou ale rozhodně efektní formu, jak k sobě přitáhnout pozornost. A to se v nepřehledné změti stánků počítá. Každý host jejich prezentace z dílny Boa Design  mohl sám rozezvučet desítku lahví naplněných vodou a užít si tak poslech třeba Verdiho Primavery. Utéct před tóny linoucí se nepřetržitě z jejich stánku nebylo možné. A ačkoliv to mohlo mnohé otravovat, svůj účel to splnilo. Excelent byl letos vidět. Tedy pardon - slyšet.

Instalce Excelent Symphony. BOA Design, Designblok 2017, Zdroj. DesignblokInstalce Excelent Symphony. BOA Design, Designblok 2017, Zdroj. Designblok

And the winner is...Dokonalý TON

Pomyslným králem, vítězem - zkrátka hvězdou Designbloku - je firma Ton. Ačkoliv veřejnosti ukázali jen jedno křeslo jménem Alba, zapůsobit dokázali jako světový trendsetter. Značka z Bystřice pod Hostýnem, specializovaná na ohýbaný nábytek, je v čele pelotonu již dlouho. Chápe, že design, dobrý nápad a precizní zpracování jsou rozbuškou vedoucí nejen k dobrému renomé, ale i vysokým prodejům. A letos přidali ještě smysl pro humor. Díky dvojici Plecháč a Wielgus jsou dnes tím, u kterého by se ostatní mohli učit. Protože nadhled a vtip je často víc než těžkopádná snaha být in.

TON. Instalace Plecháč a Wielgus. Zdroj. Lucy Creative Agency TON. Instalace Plecháč a Wielgus. Zdroj. Lucy Creative Agency


Veškeré informace, novinky a články k letošnímu Designbloku najdete zde: Designblok 2017

Galerie

Další články