Původní návrhy Zdenka Rykra a současná verze tyčinky Kofila. Zdroj: Nestlé Původní návrhy Zdenka Rykra a současná verze tyčinky Kofila. Zdroj: Nestlé

Kofila překračuje své limity

A dává příležitost českým a slovenským designérům: 2 miliony jejích tyčinek nově ozdobí návrh, který vzejde ze soutěže "Kofila v limitovaném obalu". V její porotě zasednou Aleš Najbrt a Iva Knobloch spolu se zástupci společnosti Nestlé. Vítězný návrh pak nahradí na tři měsíce originální balení tyčinky, jejíž podobu určil již v roce 1923 legendární Zdenek Rykr. Oceněné návrhy budou v červnu zároveň vystaveny v Národní galerii v Praze v rámci Rykrovy retrospektivy.

Černé svědomí avantgardy a mouřenín

Tradiční česká čokoládovna Orion stála u základů reklamní grafiky díky spolupráci s umělcem Zdenkem Rykrem. Ten je znám i jako „černé svědomí avantgardy“ a kromě prvních obalů pro čokolády a bonbóny Orion nebo reklamy firmy Baťa, stojí za hvězdou Orion i symbolem tyčinky Kofila: v kávě si libujícím mouřenínem. Inspiroval se častými cestami do exotických zemí a na Blízký východ; s jeho mouřenínem na obalu se setkají i dnešní milovníci Kofily.

Po boku Zdenka Rykra

Čokoládovna Orion, respektive její vlastník společnost Nestlé, jde ve stopách této prvorepublikové spolupráce a vyhlašuje pro designéry soutěž, jejíž vítěz dá podobu limitované edici tyčinky Kofila. Kromě realizace vlastního návrhu v případě prvního místa obdrží ocenění účastníci peněžní odměny v celkové hodnotě 100 000 Kč a jejich návrhy budou vystaveny v rámci výstavy Zdenek Rykr a továrna na čokoládu.

Soutěž Kofila v limitovaném obalu. Grafika: Charlota BlunárováSoutěž Kofila v limitovaném obalu. Grafika: Charlota Blunárová

Pro grafiky, ilustrátory a malíře

Do soutěže se mohou zapojit všichni grafičtí designéři, studenti designu, ilustrátoři i malíři z Čech a Slovenska. Vyhlašovatelem soutěže je společnost Nestlé. Garantem a organizátorem se stal CZECHDESIGN, organizace dlouhodobě podporující a rozvíjející design v ČR.

Termín odevzdání přihlášky a soutěžního návrhu v elektronické i tištěné podobě je 26. 5. 2016 do 22:00 na adresu organizátora soutěže. Soutěžní návrhy budou hodnotit uznávaní odborníci: Aleš Najbrt, který stojí za vizuálním stylem Karlovarského festivalu nebo logem Hlavního města Praha, a Iva Knobloch, uznávaná kurátorka a teoretička grafického designu.

Výsledky soutěže budou vyhlášeny ve Veletržním paláci v Praze 14. 6. 2016. Více informací k vyhlášení naleznete zde.

2milionová limitka

Společnost Nestlé, majitel čokoládovny Orion, realizuje vítězný obal v limitované edici v odhadovaném počtu 2 miliony kusů. K mání bude do vyprodání zásob v roce 2017.

Zdenek Rykr: Obal Orion Bananes, kolem 1935. Zdroj: strategie.e15.czZdenek Rykr: Obal Orion Bananes, kolem 1935. Zdroj: strategie.e15.cz

Kofila v limitovaném obalu

Soutěž pro designéry. Deadline: 26. 05. 2016

Více informací o soutěži a možnost přihlášení návrhu na stránkách soutěže

Vyhlašuje Nestlé Česko, s.r.o., Organizuje CZECHDESIGN

Mediální partneři lidovky.cz, DesignCabinet CZ, Designreader, Designportál, Artikl. Děkujeme!

Galerie

Další články