Divadelní festival v Mikulově si nadělil novou identitu. Vzdává hold fenoménu DIY

Věřte nebo ne, Mikulov v 17. století patřil k důležitým evropským divadelním centrům. Na tuto dávnou tradici navazuje divadelní přehlídka s dlouhým názvem Moravský Parnas Johanna Georga Gettnera, která se letos konala pošesté. My se nebudeme ale věnovat divadlu, nýbrž nové vizuální identitě festivalu, kterou vytvořilo studio DIP.

Moravský Parnas má bohatou historii a zajímavý program. Neprohloupíte, když jej navštívíte. Divadelní festival je, s ohledem na svoji historii, věnován hlavně baroknímu umění a návaznosti v současném divadle. Letos poprvé byl oděn do nového vizuálního kabátu. Současnou identitu přehlídky vytvořilo studio DIP ve složení Matěj Hanauer a Petra Roubalová. Spolupracovali ještě se seskupením Objektor. DIP není v oblasti grafického designu žádným nováčkem. Jistě znáte jejich práce. Moje oblíbené jsou například ty pro brněnskou galerii TIC, pod kterou spadá Galerie mladých, U Dobrého pastýře a galerie Kabinet.

Práce pro brněnskou galerii TIC, studio DIP. Zdroj: dip.gdPráce pro brněnskou galerii TIC, studio DIP. Zdroj: dip.gd

Ale zpátky k novému designu pro mikulovský festival. Matěj Hanauer a jeho spolupracovníci založili vizuál na spojení dvou protikladných barev. Černá – bílá. Hrou opaků a kontrastů, pro baroko typickou, odkazují současným jazykem k tomuto velkolepému slohu. Stejně tak dynamikou, například mobilními černo-bílými kulisami, které se objevují téměř všude po městě. Některé naprosto jasně připomínají točité barokní sloupy, jsou ale pojaty moderně a bez zbytečných cingrlátek. 

Nový vizuál divadelního festivalu v Mikulově, studio DIP. Foto: Vojtěch VeškrnaNový vizuál divadelního festivalu v Mikulově, studio DIP. Foto: Vojtěch Veškrna

"Černo-bílé paterny jsme se snažili do Mikulova dostat jak jen to v rámci omezených možnosti šlo — v noci ozařovaly město pomocí jednoduchých světelných šablon, ve dne se objevovaly na funkčních kulisách různých tvarů, vzorovaných plakátech nebo před horkem zachraňujících vějířích. Paterny také sloužily k rozlišení jednotlivých představení v rámci digitální propagace i fyzických vstupenek — festivalových pásků," doplňuje Matěj Hanauer.

Pásky pro divadelní festival v Mikulově, studio DIP. Zdroj: Matěj HanauerPásky pro divadelní festival v Mikulově, studio DIP. Zdroj: Matěj Hanauer

Zadání bylo omezeno pouze velice nízkým rozpočtem. Vše muselo vzniknout rychle, levně a v rámci workshopu, který probíhal pouze na základě instrukcí autorů. "Od začátku jsme se proto snažili najít systém, který snese nutný DIY přístup, bude výrazný, ekonomický a použitelný jak při digitální propagaci, tiskových výstupech, tak i v rámci různých architektonických či světelných zásahů přímo ve městě," říká Matěj Hanauer. I přes nízký rozpočet bude váš estetický jazýček na mikulovském festivale jistě potěšen.

Vizualizace černo-bílých paternů, studio DIP Zdroj: Matěj HanauerVizualizace černo-bílých paternů, studio DIP Zdroj: Matěj Hanauer

 

Galerie

Další články