Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek

Co bude trendem v grafickém designu tento rok? Osmdesátky i barevné přechody

Zajímá vás, jaké kreativní trendy na nás tento rok ještě čekají? Některé z následujících grafických stylů nejsou novinkou letošního roku, ale spíše výsledkem dlouhodobějšího nárůstu popularity. Trendy totiž nevznikají přes noc, nýbrž se pozvolně dostávají do povědomí. My jsme se v redakci zaměřili na nové tendence ve světě grafického designu a přinášíme vám malou ochutnávku toho, v čem hledat inspiraci pro rok 2019.

Okázalost 80. let

Dobrý vkus zahoďte do říše zapomnění a nahraďte ho pompézností konce minulého století, ve které dominuje hadí či leopardí potisk, zlaté řetězy, paví peří nebo metalické odlesky. 
80. léta jsou jednoduše zpátky ve velkém. Inspiraci z nich čerpá hlavně módní a hudební průmysl, grafický design však rozhodně nezůstává pozadu.

trend „Okázalost 80. let“, grafika: Sára Šímovátrend „Okázalost 80. let“, grafika: Sára Šímová

Konec plastům

Zelená kultura je na vzestupu. Díky čím dál tím větší globální pozornosti nám tyto tendence připomínají, že volby, které děláme, jsou důležité. Na tento trend reaguje i obalový design, který bere tuto výzvu jako svoji výhodu. Grafičtí designéři mají jedinečnou příležitost dosáhnout rovnováhy mezi odpovědností v oblasti životního prostředí a vizuální identitou značky. Takto promyšlená práce je pak atraktivní pro klienty i lákavá pro planetu. Tento fakt si začíná uvědomovat čím dál více značek, mezi něž můžeme zařadit například Almara soap či Mylo

trend „Konec plastům“, grafika: Klára Plicovátrend „Konec plastům“, grafika: Klára Plicová

Moderní koláž

Tento styl odráží imaginativní svět spojováním staré umělecké praxe s digitálními vymoženostmi dnešní doby. Spojení vrstvených efektů s aplikací rozmanitých barev a textur umožňuje zakrýt nebo odhalit různé části designu, a tím docílit kompletně nového vzhledu. Vytvoření nového a jedinečného stylu je rozhodně něco, co stojí za pozornost. 

trend „Moderní koláž“, grafika: Sára Šímovátrend „Moderní koláž“, grafika: Sára Šímová

Přechody barev

Kombinace živých barev a zasněného barevného ladění zůstává i nadále populární. Propojit navíc tento trend s geometrickými tvary a vzory se pro tento rok jeví jako trefa do černého. Zdánlivě náhodné uspořádání s dostatkem bílého prostoru je přitažlivé svou jednoduchostí. Důležitou roli bude hrát tato intenzivní kombinace zejména v typografii, která dá tomuto trendu zajisté vyniknout. 

trend „Přechody barev“, grafika: Klára Plicovátrend „Přechody barev“, grafika: Klára Plicová

Retro v moderním hávu

Není neobvyklé, že se čas od času pochlubíme kousky, kterými se před několika dekádami pyšnila naše babička. Trendy z minulosti se zkrátka v pozměněné formě opakovaně vrací. Tento rok toho budeme svědky, i co se týče ilustrace či grafiky. Právě teď jsou v kurzu ikonické reklamní ilustrace poválečné doby vykreslené v moderním stylu. 

trend „Retro v moderním hávu“, grafika: Klára Plicovátrend „Retro v moderním hávu“, grafika: Klára Plicová

Další články