Autorem nové vizuální identity CZECHDESIGN je Anymade Studio

K magickým 13. narozeninám si organizace CZECHDESIGN na podzim 2016 nadělila novou vizuální identitu. Tu navrhli designéři ze studia Anymade. Ústředním prvkem nového vizuálu je variabilní, téměř nekonečné logo, které odráží rozmanitost projektů nezávislého sdružení. Součástí spolupráce jsou nové webové stránky magazínu a online shopu s českým designem.

Vizuální styl CZECHDESIGN, design: Anymade StudioVizuální styl CZECHDESIGN, design: Anymade Studio

Odraz vývoje a proměnlivosti

Za poslední dva roky se toho u nás hodně změnilo. Trochu se nám obměnil tým, náš web se stal nejčtenějším magazínem o designu a také jsme na podzim spustili online shop s českým designem. Nová vizuální identita je odrazem proměn a vývoje, který naše organizace zažívá. Nadšení, s kterým jsme CZECHDESIGN před 13ti lety zakládali, se nyní viditelně transformovalo do odborných projektů a publikací. Tehdy nás ani nenapadlo, že bychom radili tolika firmám a institucím s designem, pořádali designérské soutěže nebo měli dokonce e-shop," vysvětluje důvod vzniku nové vizuální identity Jana Vinšová, ředitelka CZECHDESIGN.

Věci se vyvíjí a grafika musí být, u nás obzvlášť , současná, aktuální a reprezentativní," dodává.

Vizuální styl CZECHDESIGN, design: Anymade StudioVizuální styl CZECHDESIGN, design: Anymade Studio

Bylo jasné, koho oslovit

Grafické výstupy studia Anymade sledujeme již několik let, baví nás jejich styl a svěží neokoukaný přístup. Spolupráce s nimi byla bezproblémová a už od začátku bylo jasné, že to bude fungovat," popisuje spolupráci šéfredaktorka CZECHDESIGN a grafická designérka Radka Machalická

Ukázka tvorby grafického designu, Anymade StudioUkázka tvorby grafického designu, Anymade Studio

Ukázka tvorby grafického designu, Anymade StudioUkázka tvorby grafického designu, Anymade Studio

Vzdušný minimalistický web

Zadáním bylo nejen navrhnout novou vizuální identitu včetně loga, ale potřebovali jsme také optimalizovat webové stránky, výrazně zjednodušit menu a změnit množství textu. Velký důraz jsme s Anymade kladli na minimalismus a jednoduchost. Výsledkem je svěží web, se kterým jsme velmi spokojeni," dodává Radka Machalická.

Oproti novému online shopu, kde jsme stavěli web zcela od základu, jsme u magazínu pracovali již s fungujícím webem. Ten jsme se snažili co nejvíce zjednodušit, odstranit všechny přebytečné prvky a zasadit ho do jednoduché a funkční grafiky, která dotváří obsah článků. Vizuálně nosným prvkem jsou nově fotografie článků, díky kterým je web proměnlivý, obdobně jako aktivity CZECHDESIGN," vysvětlují autoři vizuální identity Petr Cabalka a Filip NeradAnymade Studia.

Vizuální styl CZECHDESIGN, design: Anymade StudioVizuální styl CZECHDESIGN, design: Anymade Studio

Proměnlivé, nekonečné logo

Textové logo je postaveno na jednoduchosti, je čitelné a snadno rozpoznatelné. Navrhli jsme ho tak, aby se dalo použít na jakémkoli komunikačním formátu a bylo možné ho použít pro jakýkoli projekt CZECHDESIGN, ať už je to konzultace, designérská soutěž, výstava nebo publikace. Výsledkem je snadno modifikovatelné logo s nekonečným množstvím variací. Vizuální styl dotváří definice čtyř základních barev v kombinaci patternu a písma," popisuje vizuální identitu Anymade Studio.

Vizuální styl CZECHDESIGN, design: Anymade StudioVizuální styl CZECHDESIGN, design: Anymade Studio

Grafika zrcadlí naše hodnoty

Vizuální komunikace je vždy odrazem organizace, která ho používá. Studio Anymade dokonale vystihlo hodnoty naší organizace, kterými jsou nezávislost, přátelský přístup, víra v kvalitní design a hrdost směrem k českému designu. Grafika je také velmi funkční, nezaměnitelná, výrazná, snadno rozpoznatelná a variabilní. 

Razíme cestu designu, který mění každodenní život k lepšímu,
u vás doma, ve městě i ve firmě.

- CZECHDESIGN, 2017

Vizuální styl CZECHDESIGN, design: Anymade StudioVizuální styl CZECHDESIGN, design: Anymade Studio

Galerie

Další články