Metropolitan Astra Gnome,zdroj: automobilebrandsofthepast.blogspot.com Metropolitan Astra Gnome,zdroj: automobilebrandsofthepast.blogspot.com

Auta bez lidských řidičů jsou bezpečnější, říká Google

Google projekt autonomních vozidel mnohým stále připadá jako nápad ze sci-fi. Jedná se však o věc, která se nejspíše během pár let na silnicích stane běžnou. Otázka samořídících aut v lidech vyvolává smíšené emoce, někteří jsou z nich nadšení, jiní na ně hledí skepticky s vnitřním neklidem při představě vyššího systému ovládajícího silnice.

via giphy

JEDENÁCT 

Samořídící auta jsou teoreticky bezpečnější než auta poháněná lidmi. Teoreticky by nemělo docházet k chybám způsobeným stresem, vztekem nebo únavou. Přesto k nehodám dochází.

K chloubě společnosti Google patří, že za šest let testování a 2,73 milionů najetých kilometrů, bylo zaznamenáno pouze jedenáct drobných nehod. Autonomní automobily jsou pod přísným dohledem kritiky. Google tvrdí, že jejich automat nezpůsobil žádnou ze zaznamenaných drobných nehod, avšak nikde není k dispozici žádný nástroj, kterým by se dalo ověřit, zda nebyla chyba na straně automatického auta a navíc jestli je jedenáctka opravdu konečné číslo.

Na serveru Technet citují Chrise Urmsona, šéfa programu autonomních vozidel společnosti Google „Ani jednou jedinkrát nebylo automatické auto viníkem nehody,“ zdůraznil Urmson.

Navíc na serveru dále citují Bryanta Smitha, profesor práva na Univerzitě v Jižní Kalifornii, „Pokud vás srazí samořídící auto a vy to přežijete, jste v mnohem lepší pozici, než kdyby vás srazil řidič,“ domnívá se. Protože společnosti, která „provinilé“ auto provozuje, by hrozila velmi negativní publicita, bude zřejmě ochotna poškozenou stranu rychle a štědře odškodnit.

Autonomní vozidlo společnosti Google, zdroj: autoc-one.jpAutonomní vozidlo společnosti Google, zdroj: autoc-one.jp

LEPÍCÍ PATENT

Možná pro ještě větší klid, si podle The Mercury News společnost Google nechala patentovat technologii, která při kolizi samořídícího auta připevní lidi na přední stranu automobilu. Pevnící vrstvou má být pokryta přední deska automobilu, ale nemělo by se jednat o lepidlo, aby mimo zranění z nárazu, osoba přilepená na kapotu auta, neprošla navíc rozsáhlou depilací.

Google lepící patent, zdroj:readwrite.comGoogle lepící patent, zdroj:readwrite.com

Myšlenka je taková, že když dojde k havárii, oběť se přilepí k přední části vozu a tím se zabrání odražení a dalšímu zranění způsobenému dopadem zpět na zem. Avšak to, že takový patent jako je lepení lidí na automobily existuje, hned neznamená, že se to skutečně stane.

Společnosti jako je Google, patentuje spoustu nápadů, ale jen málo se uskuteční a dostane do výroby. Auta řídí Matrix a my se můžeme kochat.

Další články