Adéla Leštinová získala ocenění za logo pro Koncept Story

Krásné třetí místo získala v soutěži Visual Identity Awards designérka Adéla Leštinová, která zaujala svým návrhem na logotyp showroomu Koncept Story.

Logo Koncept story, zdroj: Koncept storyLogo Koncept story, zdroj: Koncept story

O soutěži

International Visual Identity Awards je mezinárodní soutěž, která si dala za úkol změnit vnímání vizuální identity po celém světě. V rámci soutěže se mohou přihlásit jedinci, malá studia nebo i korporátní instituce. Jedinou podmínkou je, že přihlašovaná práce není pouhou prací „do šuplíku“, ale opravdu se s ní můžeme setkat.

V letošním ročníku byla v této soutěži oceněna pouze jediná česká práce. Tou je logo Koncept story, které vytvořila Adéla Leštinová pro stejnojmenný showroom sídlící v Praze. Logotyp se umístil na třetím místě v kategorii Retail. 

Užití vizuální identity Koncept story, zdroj: Koncept storyUžití vizuální identity Koncept story, zdroj: Koncept story

Adélu jsem oslovila, protože jsem s ní spolupracovala již dříve a věděla jsem, že je s ní hodně příjemná komunikace už kvůli tomu, že opravdu naslouchá požadavkům zadavatele a ty se následně snaží co nejlépe realizovat..," vysvětluje pro CZECHDESIGN Eliška Lhotská, designérka a autorka projektu Koncept Story.

Koncept v pozadí

A protože Koncept story je obchod, který pouze sdružuje designéry a značky, rozhodně je tedy svým vizuálem neměl přebíjet, cílem nebylo vytvořit novou značku, Koncept Story má být vždy v pozadí za designéry a to se myslím povedlo. Zadání čistého typografického loga splnila Adéla nad mé očekávání a přidáním dvojtečky za kterou vždy následují jména designérů, celou koncepci obchodu podpořilo," dodává Lhotská.

Dvě patra, jednoduchá pestrost

Koncept story je showroom a zároveň centrum současného designu a užitého umění. Představuje práce tvůrců z různých odvětví a ukazuje tak novou generaci českých designérů. Proto jsem pro Koncept Story vytvořila logotyp, který netlumí různorodost vystavených produktů, a i přes svou jednoduchost je dobře zapamatovatelný. Logotyp vychází z architektury prostoru, kde se Koncept Story nachází, tvoří ho dvě patra. V prvním patře je společný ateliér a v přízemí showroom. Celý příběh se tak utváří právě v těchto dvou patrech, tak jak naznačuje logo.'' popisuje autorka Adéla Leštinová

Adéla Leštinová

Adéla v loňském roce vystudovala magisterský obor Grafický design na FDULS v Plzni. Během studií se účastnila programu Erasmus, který jí umožnil odjet do Francie, kde studovala grafiku a vizuální komunikaci na ESAD Orléans. Právě během tohoto studijního pobytu navrhla logo Koncept story. Do Francie se vrátila i na absolventskou stáž v Českém centru v Paříži. Zde navrhovala propagační materiály akcí, výstav a tiskoviny související s chodem centra. Ve Francii se také zrodila myšlenka na vlastní značku, kterou nyní realizuje s designérkou Barborou Oudesovou. Můžeme se těšit například na papírenské předměty značky Popunicorn Design. Kromě Paříže a Koncept story bylo možné její propagační tvorbu vidět i v galerii autorského šperku Září.

Další články