Když díky designérům získá projekt marketingové ocenění

Typ soutěže: designérská soutěž
Trvání: 12 měsíců
Počet přihlášených: 722 designérů
Počet vítězů: 9
Počet oslovených: 46 zemí

Ukázka vizuálního stylu Young Package 2016, Design: Studio OKOLOUkázka vizuálního stylu Young Package 2016, Design: Studio OKOLO

V roce 2016 zorganizoval tým CZECHDESIGN 21. ročník mezinárodní soutěže obalového designu Young Package, kterou pravidelně vyhlašuje společnost Model Obaly. Součástí soutěže byl i výroční katalog vítězných prací od Studia OKOLO, který vyhrál cenu nejlepší katalog roku v soutěži Fénix Content Marketing.

Víceúčelový katalog soutěže Young Package 2016, Design: Studio OKOLO, Fotografie: Juliana VlčkováVíceúčelový katalog soutěže Young Package 2016, Design: Studio OKOLO, Fotografie: Juliana Vlčková

Motivace zadavatele

Společnost Model Obaly patří mezi přední evropské výrobce papíru, který svým zákazníkům nabízí nepřeberné množství obalových řešení. Česká pobočka v roce 1996 vyhlásila první ročník soutěže Mladý obal a vyzvala mladé tvůrce k navržení nových nápaditých obalů. Od té doby soutěž firmě přináší inspiraci a ohlas v médiích. Od roku 2009 je organizací soutěže pověřeno sdružení CZECHDESIGN.

Co je to Young Package

Young Package je mezinárodní soutěž v obalovém designu, která je určena studentům a designérům do 30 let. Je rozdělena do dvou kategorií. Do první mohou svá díla přihlašovat studenti vysokých škol a mladí designéři do 30 let; do druhé studenti středních a vyšších odborných škol. Pro vítěze jsou připraveny peněžité odměny a věcné ceny od partnerů soutěže, jednomu z vítězů je také po vyhlášení nabídnuta firmou Model Obaly a.s. třítýdenní honorovaná stáž v jejím inovačním centru. Soutěž je otevřena mladým kreativcům z celého světa a každoročně se do ní hlásí stovky soutěžících.

*Informace se týkají 22. ročníku. Dnes nese soutěž název Model Young Package a má nová pravidla.

Designéři Matěj Činčera a Jan Kloss, Studio OKOLO, zdroj: Archiv OKOLODesignéři Matěj Činčera a Jan Kloss, Studio OKOLO, zdroj: Archiv OKOLO

Role CZECHDESIGN

V roce 2009 byl vyhlášen tendr na nového pořadetele soutěže, který by do soutěže přilákal nové designéry a zvýšil mediální dosah. Tendr vyhrálo sdružení CZECHDESIGN, které provedlo rembranding soutěžě, změnilo pravidla a zvýšilo počet přihlášených designérů o několik stovek. V rámci PR kampaní, které soutěž pravidelně doprovází, dostává firmu do médií. 

CZECHDESIGN organizuje celou soutěž na klíč. Komunikuje s designéry, aktualizuje pravidla soutěže a veškerý obsah na stránkách Young Package. Zajišťuje odbornou porotu, dvojjazyčnou komunikační kampaň a produkci slavnostního vyhlášení výsledků. Součástí soutěže je výroční katalog nejzdařilejších návrhů a putující výstava, která tradičně startuje v pražské Galerii CZECHDESIGN. K soutěži vychází série článků na webu CZECHDESIGN.CZ.

CZECHDESIGN pravidelně spolupracuje s mladými nadanými designéry, kteří jsou autoři komunikačních výstupů této designérské soutěže. Každý rok je tak vybrán designér, který navrhuje vizuální identitu projektu, výstavu nejlepších prací a výroční katalog.

Tématem obalové soutěže bylo v roce 2016 PACKAGE UNLIMITED - designéři z celého světa vymýšleli obaly na více použití. Designéři ze studia OKOLO Matěj ČinčeraJan Kloss, které CZECHDESIGN oslovil, navrhli takový víceúčelový katalog, který by sám mohl v soutěži uspět. 

Grafika 21. ročníku soutěže Young Package, Studio OKOLO, složený plakát, Zdroj: CZECHDESIGNGrafika 21. ročníku soutěže Young Package, Studio OKOLO, složený plakát, Zdroj: CZECHDESIGN

Výsledek

CZECHDESIGN přizval designéry Matěje Činčeru a Jana Klosse z kreativního uskupení OKOLO ke spolupráci na komunikačních výstupech soutěže. Ti pro mezinárodní soutěž vytvořili celý koncept od vizuální identity 21. ročníku až po její výstavu i katalog. Právě plakát soutěže se po složení stal přebalem katalogu, který funguje také jako zápisník.

Vznikl tak víceúčelový katalog, který obstál v konkurenci reklamních agentur a získal cenu Fénix content marketing, vyhrál v kategorii Jednorázová média: Katalog. 

Víceúčelový katalog soutěže Young Package 2016, Design: Studio OKOLO, Fotografie: Juliana VlčkováVíceúčelový katalog soutěže Young Package 2016, Design: Studio OKOLO, Fotografie: Juliana Vlčková

Jak to vidí firma?

Výhra v content marketingové soutěži nás moc potěšilaZpráva o tom, že v rámci našeho projektu vzniká tak kvalitní obsah, je neuvěřitelně motivující a povzbuzující. Soutěž nám odjakživa přináší inspiraci, ohlas a PR. Ve 22. ročníku jsme se díky designérům z OKOLO posunuli zase o kousek dál,“ komentuje úspěch katalogu Kateřina Švarcová, vedoucí marketingu společnosti Model Obaly a. s.

Galerie

Další Case Studies

Jak díky designu dostat značku do 57 zemí světa?

Jak díky designu dostat značku do 57 zemí světa?

Typ soutěže: otevřená designérská soutěž
Trvání: 12 měsíců
Počet přihlášených: 744
Počet vítězů: 8
Počet oslovených: 57 zemí
Čeští designéři změnili tradiční design tyčinky Kofila

Čeští designéři změnili tradiční design tyčinky Kofila

Typ soutěže: otevřená soutěž
Počet přihlášených: 404
Počet vítězů: 3 - Kateřina Kynclová, Markéta Michálková, Lukáš Tomek (Tomski&Polanski)